Förskolemamman

Johanna heter jag och är 26 år, arbetar som förskollärare på en förskola som har fem avdelningar. Jag bor tillsammans med min underbara sambo och vår son, född i februari 2012, väntar barn nummer två som är beräknad att komma vid årsskiftet 14/15.

Läsa för sina barn...

Publicerad 2015-02-24 07:43:56 i Familj, Jobbet,

Diskussion på Nyhetsmorgon om att det är jätteviktigt att läsa för sina barn, varje dag.  Detta visste ju jag redan pga att det är något man läser på utbildningen. Men jag har nog inte läst en enda hel bok för min 3-åring. Jag har försökt hur mycket som helst men han vill inte. Trots att han är jätteintresserad av bokstäver och frågar typ hela tiden, " vad står det där?". Jag vet inte hur jag ska få honom att vilja att jag ska läsa för honom.
Har ni några tips? Hur gör ni? Läser ni varje dag?
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela