Förskolemamman

Johanna heter jag och är 26 år, arbetar som förskollärare på en förskola som har fem avdelningar. Jag bor tillsammans med min underbara sambo och vår son, född i februari 2012, väntar barn nummer två som är beräknad att komma vid årsskiftet 14/15.

BVC

Publicerad 2015-01-28 09:43:23 i Familj,

Idag ska vi till BVC för första gången sedan mini föddes, bvc-sköterskan har dock varit på ett hembesök. Sedan ska vi till min mormor och morfar på lunch. :-)

Igår var vi och hälsade på på förskolan. Det var uppskattat av vår stora kille och av hans personal som tyckte lillebror var jättegullig.. ♥
Vi ska vänta med förskolan tills mini är en månad, blev vi rekomenderade av BB, pga RS-säsongen.

Nu ska vi strax ta på oss och hoppas att lillebror somnar i bilen så vi kan hoppa in på Ica på vägen. ;-)

Ha det gott!
/Johanna

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2015-01-28 12:23:47

Ska storebror vara hemma från dagis 1 månad? Eller fatta jag fel? Min grabb har endast varit på dagis 2 ggr sen lillebror föddes för de har haft magsjuka på dagis sen dess men idag börjar dagis som vanligt igen.

Svar: Storebror har varit hemma sen före jul men på BB rådde dem oss att ha honom hemma tills lillebror är en månad för att han ska hinna få igång sitt immunförsvar.
forskolemamman.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela