Förskolemamman

Johanna heter jag och är 26 år, arbetar som förskollärare på en förskola som har fem avdelningar. Jag bor tillsammans med min underbara sambo och vår son, född i februari 2012, väntar barn nummer två som är beräknad att komma vid årsskiftet 14/15.

Förkylning och två barn

Publicerad 2015-03-16 13:17:40 i Familj,

 Tur att mamma kunde ställa upp idag. Det började i lördags med att storebror fick feber efter att vi varit på goda vänners dop. Igår var han hyfsat okej, idag vaknar han med 39 graders feber och jag vaknade med ont i varje led. Trodde först jag legat och sovit o någon konstig ställning. Men kom sen på att febern är nog på väg. Exakt nu har jag legat under dubbla täcken med huvudet under för att känna mig varm. Storebror har inte fått Alvedon sen kl 7 imorses och verkar näst intill som vanligt igen.

Jag ska till BVC med lillebror imorgon bitti och sen ska jag handla med syster men det får jag nog ställa in, mamma skulle nog hjälpa till. Får ta mig till BVC och väga och mäta prinsen och sen raka vägen hem och hoppas att sambon stannar hemma med oss.

Får hoppas det går över lika fort som det kom och att mini klarar sig!!

Hur har ni det? Förkylda elldr ej, vad hittar ni på om dagarna?
/Johanna

Kommentarer

Postat av: momswayofliving.blogg.se

Publicerad 2015-03-16 15:25:05

Dagarna bara far iväg här hemma! Vet inte vad vi gör riktigt dock haha. Vi har varit förkylda i typ 1 månad men nu är vi helt friska. Lillkillen blev bara förlyld en gång då när han blev inlagd sen har han varit frisk peppar peppar! Vad gör ni för att dagarna ska gå? :)

Svar: Vad gör vi? håller med om att tiden bara rusar iväg. Annsrs är det väl bvc och dopet som är på programmet just nu får se vad som händer när allt lugnar sig och när våren kommer på riktigt!
forskolemamman.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela